Snel van de pijn af

Waarom Fysiotherapie Van Gelderen start met orthopedische revalidatie.

“Ik heb al zoveel geprobeerd maar ik blijf pijn houden”, dat is wat veel mensen vertellen die bij ons in de praktijk komen. Ze hebben fysiotherapie of manuele therapie gehad en vaak langdurige beweegprogramma’s gevolgd om de pijn te verminderen, maar toch blijven de klachten bestaan. De patiënt is verteld dat hij misschien moet leren leven met de pijn. En dat is waar wij bij Fysiotherapie van Gelderen geen genoegen mee nemen. We zochten een oplossing voor deze veelgehoorde klacht en vonden hem in de combinatie testen, tapen, triggeren, mobiliseren en trainen (TTTT)

Wat houdt deze manier van werken in?

Bij deze nieuwe en snelle methode combineren we fysiotherapie en manuele therapie met tapen. We doen dat in een vaste volgorde:

• Testen: met een aantal sneltesten wordt gekeken hoe het bewegen gaat. We stellen vast wat de beperking is en hoeveel pijn die doet.
  • Tapen: na het testen plakken we een speciale elastische tape op de plekken waar we de beperking moeten ondersteunen en verhelpen. De gebruikte tape komt qua elasticiteit en gewicht overeen met de menselijke huid. Gewone sporttape heeft als doel de bewegingsmogelijkheden te beperken. Maar de TTTT tape zorgt er juist voor dat je beweging verbetert en de goede richting ingestuurd wordt. Hierdoor ervaar je direct minder pijn.
  • Triggeren: met fysiotherapie en manuele technieken wordt de beweging verder ingestuurd en vrijgemaakt.
  • Trainen: We leren je oefeningen aan die je thuis of in de sportschool kunt doen zodat de resultaten van je behandeling blijvend worden. Want wij zorgen ervoor dat je klacht verdwijnt, maar je moet er zelf voor zorgen klachtenvrij te blijven.

Welke klachten?

De combinatiemethode (TTTT) helpt bij vrijwel alle orthopedische gewrichtsklachten aan de rug, nek, ellenboog, schouder, knie of enkel. De methode richt zich echt op de oorzaak van de klacht en niet op het bestrijden van de symptomen. Hierdoor ervaren de meeste patiënten al heel snel pijnvermindering. Door de aansluitende trainingsperiode verdwijnen de klachten bij 80% van de patiënten helemaal.

Waarom kiezen voor orthopedische revalidatie?

Omdat hij snel en doeltreffend is. Vaak is de aanpak van bijvoorbeeld lage rugklachten gericht op het bestrijden van de symptomen. De artsen schrijven pijnstillers, ontstekingsremmers of spierontspanners voor. Wij als fysiotherapeuten proberen door middel van diverse soorten massage of dry needling de klacht te verhelpen. Maar soms is dat niet genoeg. Deze methode (TTTT) is een bepaalde vorm van fysiotherapie waaraan het tapen is toegevoegd. Hierdoor wordt het lichaamseigen herstelproces geactiveerd. Anders gezegd, de tape ondersteunt precies dat, wat het lichaam onder optimale omstandigheden zelf zou doen.

Meer weten?

Wil je meer weten over onze nieuwe behandelmethode? Bel direct om een afspraak te maken: 06-53355405. Of plan zelf hier je afspraak.

Snel van de pijn af